15 Temmuz 2014 Salı

Neva; Hayallerimin Kanıtı

 
    Bugün odamdan bir şey alıp tam salona geçecektim ki kitaplığımda bir kitabın bana gülümsediğini fark ettim. Sessiz sessiz bulunduğu yerde parlıyordu. Kitaplığımdaki onlarca kitabın arasında belli ediyordu kendini. Hınzıra bak hele! Elime aldım kitabı. Neva...Biliyordum neden bu kitap benim için farklı, neden bu denli elime alma isteğim. Biliyordum, çünkü 3 yıl önceki hayallerimin resmi kanıtıydı. Nasıl mı? 

   Tarih 23 Nisan 2011. İzmir Kitap Fuarı'nın olduğu günlerden bir gün. İzmir Atatürk Lisesi'nde okumanın avantajını her zaman yaşıyorduk fuarlar açısından. Zira okulumuz tam İzmir Fuarı'nın karşısında yer alıyor. İlgimizi çeken fuar oldu mu okul çıkışı hemen fuara giderdik. Bunlardan özellikle kitap fuarı çok ilgimizi çekerdi. Yıl 2011, tam üniversite sınavı zamanı. Çok da kendimize vakit ayıramadığımız dönemler. İşte o gün ablamla birlikte kitap fuarını gezme kararı almıştık. Sınav senesi olmasının getirdiği durumla hayliyle düşüncelerimiz, hayallerimiz, kafamız hep sınavda. Herkesin kafasında hedefleri, düşüncelerinde gitmek istedikleri yerler vardı. Oturup dakikalarca hayallerimizi şekillendirirdik bir heykeltıraş misali. Hedeflerimizi küçük kağıtlara yazıp duvarlara asar, baktıkça daha fazla gitmek isterdik hedeflerimize doğru. Hep kafamızda sorular olurdu, seneye nerede olacağım ben? Duygularımız arasında merak da fazlasıyla kendini gösteriyordu böyle. İşte benim o küçük kağıtlara yazdığım notlarda, kurduğum hayallerde, gördüğüm rüyalarda hep Tıp Fakültesi vardı.
 
   'Hayal kurmak aynı nereye gideceğini bilmediğimiz,üstüne dileklerimizi yazıp gökyüzüne saldığımız balonlar gibi'
 Bir yazımda böyle demiştim hayal kurmak için. Zira lisemizden ayrılmadan önce renkli balonlara hedeflerimizi yazıp gökyüzüne salmıştık. Balonların gökyüzünde yavaş yavaş salınışına dualarım eşlik etmişti o gün. Hayırlısı demiştim tüm içtenliğimle. İşte kitap fuarını gezerken ablamın dikkatini Tabipler Odası'nın standı çekmişti. Benim hayal ve isteklerimi en iyi bilen ablam 'gel bakalım' demişti. Standın önüne geldiğimizde Ilgın Olut adlı yazarın imza gününün olduğunu gördüm. O gün kendisiyle tanıştım ve doktor-yazar olan Ilgın beye hayallerimden bahsettim. Kendisi gibi doktor olmayı istediğimi söyledim. Kısa bir muhabbet şansımız olmuştu kendisiyle. Onun da İzmirli ve bizim liseyle yarışan Bornova Anadolu Lisesi'nden mezun olduğunu öğrenmiştim. Ben de yapabilirim, ben de doktor olabilirim cümleleri kafamda dans ederken Ilgın bey adımı sorup imzalamıştı Neva'yı. Peki ben neden mi diyorum Neva benim hayallerimin kanıtı diye. İşte Ilgın Olut o gün kitabın önüne şu notu düşmüştü:

   Sevgili Özge'ye; müstakbel meslektaşıma ; kararlarını özgürce alabildiğin, doyumlu, mutlu ve başarılı bir yaşam dilerim...


   Ben biliyordum hep hayallerimin tıp olduğunu ve hayallerimi kanlı canlı gerçekleştirebildiğimi. Ama daha asıl sınav Lys ye bile girmemişken ben böyle bir şey imzalatıyordum. Eğer ki gerçekleşmeseydi hayalim bu yazı belki de bana sadece acı verecekti. Onun için hayal etmek bir yerde cesaret. İlerisini bilmediğin yolda gözü kapalı yürümek gibi. Ama hayalsiz insan susuz kalmış toprak gibi olur. İnsanı ki hayalleri besler, büyütür; insana yaşama enerjisi verir. İşte bugün Neva'nın kapağını açıp da karşılaştığım bu yazı yüzümde gittikçe genişleyen gülümseme yaratmıştı. Hayallerimle beslediğim hedeflerim beni olmak istediğim yere getirmişti.
   
Hayatımızda umutsuzluğun kaybolup hayallerimizin hep yanımızda olması dileğiyle... :)

6 yorum:

  1. Hayal kurmak cesaret istiyo gerçekten :)
    Bir kitabın hikayesi ve yaşanmışlığın ancak böyle güzel anlatılırdı :)

    YanıtlaSil
  2. Bir yorum da ancak bu kadar mutlu ederdi, teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  3. kızımın isminineva istemiştim eşim istemedi:) Aklıma geldi yazını okuyunca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya öyle mi :) belki ismi değil ama tıp olması nasip olur belli olmaz :)

      Sil
  4. Hayal kurmak değil hayallerinin peşinden gitmek başarılı kılıyor insanı.Bence senin başarının sırrı da bu olmuş.Çok güzel bir yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Nihal abla, başarı için ona tüm içtenliğinle asılmak şart. Çok teşekkür ederim :))

      Sil