20 Ağustos 2014 Çarşamba

Gezdim gördüm; Seferihisar

        Benim yazılarımı takip eden, takip etmeyip denk gelen veya paylaşımlarımı görüp kendini burda bulan sevgili okurlarım :)
  
    Mordoğan'ın ardından yeni bir gezdim gördüm yazısıyla karşınızdayım ; Seferihisar. Seferihisar Mordoğan gibi ilk defa gittiğim bir yer değildi daha önce gezip görmüş ve denizine hayran kalmıştım. Hatta hatırlarım gittiğimiz zaman önünden geçtiğimiz restaurant çalışanları ablamla beni görünce Almanca konuşmaya başlamışlardı. Herhalde Seferihisar hakkında bu aklıma kazınmış :D Yani anlayacağınız Almanlar her yerde olduğu gibi burda da çok.( Antalya'da okuduğumdan biliyorum orda da kaynıyorlar ya :D ) Ama talihsizlik o ki o gün başka bir yeri gezmeden dönüyorduk öyle bir uğramıştık onun için denize girmeye fırsat bulamamıştık. Bu sefer, ailecek çok gitmediğimiz plajları keşfedelim gayesiyle Seferihisar'a denize gitmeye karar verdik. Seferihisar'da Teos'ta Büyük Akkum Plajı'na gidecektik. Ama önce merkezine uğrayıp birkaç alışveriş yapmamız gerekiyordu. Merkeze girdiğinizde büyük salyangoz heykeli ilginizi çekiyor. Bir de ablam da daha önce duyduğu, buranın Cittaslow(sakin şehir) seçildiğini söyleyince eve gelince küçük çaplı bir araştırmaya girdim.


Cittalow simgesi Salyangoz Heykeli( Foto balkon3 sitesinden alınmadır.)
   Cittaslow-merkezi İtalya olan-hareketinin kuruluş amacı  kentlerin birbirine benzemesine, aynılaşmasının önüne geçilmesidir. Kentlerin yönetilirken yerel yemeklerine, yöresel mimarisine, geleneklerine, göreneklerin, zanaatlarına, esnafına sahip çıkılması ve desteklenmesi, birliğin üye kentler için ortaya koyduğu kriterler vasıtasıyla sağlanmaya çalışılmaktadır. Seferihisar Türkiye'nin ilk, dünyanın 121. Cittaslow'u yani sakin şehri olmuş. Sakin şehrin simgesi olan salyangoz logosunu almaya hak kazanmış. 
Eğer yolunuz Seferihisara düşer ve heykelle karşılaşırsanız bu küçücük bilgi aklınızın bir kenarında bulunsun :))
                                                                                                                                                  
Büyük Akkum Plajı
Seferihisar'da Teos yolundan ilerleyip Seferihisar Marina'yı geçtikten sonra Büyük Akkum Plajı'na geliyorsunuz. Burası belediye tarafından düzenlenmiş olup giriş fiyatı kişi başı 2 tl, şemsiye şezlong banyo soyunma odaları vs her şey içinde üstelik, yani fiyatı çok uygun :) Tek sorun güvenlikten öte arabayı bırakamıyorsun dışarda bir yere park edip elindeki eşyaları içeri kadar taşıyorsun. Arabamızı park ettiğimiz yerden plaj bu şekilde görünüyor, öyle rahatlatıcı öyle huzur verici ki :))
Fotoğrafta çok net belli olmuyor ama belli bir yere kadar deniz çok açık mavi sonra laciverte dönüyor, öyle bir renk cümbüşü ki insan baktıkça mutlu oluyor :)







   Bu plaj güzel denizini mavi bayrak alarak da kanıtlamış.









   Bu tabloda da bir sürü yasak olan şey asılmış. Kaç kişi önünde durup inceleyip yasaklara dikkat etmiştir bilinmez, ama bu kadar yasağı bir arada görünce foto çekip paylaşayım dedim. Cittaslow simgesini yine sağ altta görebilirsiniz :))



   Plajda şezlong ücretsiz olunca bulması da çok zor oluyor valla, bildiğin herkes şezlong avına çıkıyor :D Normalde her yerde plastik olan şezlongların aksine- belki de zarar görmelerinin engellenmesi için- burda tahtadan. Renk renk olmaları ise ayrı bir şirin. Şezlongunu kapıp bulduğun ağacın altına geçtikten sonra senden mutlusu var mı bu dünyada :D





Eveeet geldik yakından denizi görmeye, yumuşacık kumu var, dalgalı ama abartılcak kadar değil en azından bizim gittiğimiz gün acayip rüzgar olmasına rağmen öyle acayip büyük dalgalar yoktu :D
Ahh gelelim bir de denize girdiğimde hissettiğim : Buzzzz. Gümüldür ile çok yakın olmasından bu denizin de soğuk olacağını tahmin etmiştim fakattt bu gerçekten buz gibi. İlk girdiğimde ablam önde ben arkada her bir dalga bana vurdukça 'aaaaaaa' diyerek fenalaştığımı belli ettim. Denizdeki çocuklar bile gülerek bakıyordu yahu utandım :D 'abla bu neee ', ' buz valla buzzz' 'nasıl alışcam yaa ' gibi isyanlarımdan sonra bi yerden sonra mecburen kendime suya attım, ama nasıl yüzdüğümü görmeliydiniz kedi gibiydim :D Nasıl kulaç attığımı bilmiyor vücudumu ısıtmak için denizde biçare çabalıyordum. Hani soğuk denizlerde hep öyle olur önce alışmaya çalışırım sonra uyum sağlardım. Ama abartmıyorum bu denizde uyum sağlayamadım, tamam yine balıklığımı gösterip çokça durdum, ama donduuum :D Deniz çok soğuk gelmesine rağmen gerçekten güzeldi. İki tarafı da yeşillik karşısı küçük bir orman. Biraz daha derin taraflarda sörf yapan kişiler. Yani ortam güzeldi :)) Sörf demişken, denizdeyken sörf yapanları bolca izledik. Resmen özendik, o kadar havalı görünüyorlardı kiii :D Sonra denizden çıktığımızda birileriyle konuşarak öğrenecektik ki burası da güzel sörf alanlarından biriymiş, ama diğer yerlere göre fiyat pahalı gelmiş. 75 tlmiş kendim gidip sormadım o kişilerin yalancısıyım :D Neyse denizde uzunca durduktan sonra yalvaran gözlerle ablama çıkalım diyordum resmen. Olayın komik tarafı bu çünkü genelde denizden çıkalım diyen ablam olur ben hiç sesimi çıkarmam balık kardeşlerim :D Neyse oldukça üşümüş şekilde şezlonglarımızın bulunduğu yere gidip iyice ısındık. Öyle üşümüşüm ki boğazlarım bile şişmeye başlamıştı, hapşurmaya başladım fılan noluyor dedim :D Neyse şimdi iyiyim, bir şey olmadı da korkmadım değil yani :D
  
    Sahilde oturup bir şeyler atıştırırken hava çok güzeldi, doğal klima :) Öyle güzel esiyor kiii... Ayrıca sahilde fazlaca serçe vardı kuma düşmüş yemek artıklarını yiyorlardı. Tam telefonu almış fazlalıklarına şaşırıp (sahilde ilk defa bu kadarına denk geldim) fotoğraf çekecektim, hemen kayboldular çekemedim.
Güneşten bolca faydalanıp güneşlenirken 'yahu bu güneş tüm dünyaya nasıl yetiyor' gibi ilkokul seviyesinde sorular sordum kendi kendime :D Daha sonra bu güzel denize bir kez girip gitmek olmaz diyerek bir daha girdim. Amaa yoook bu denize alışmak mümkün olmadı benim için. Bu seferki tepkilerime de bir kadın gülerek eşlik etti, suya atmadan alışamazsın diyerek profesyonel bir yaklaşımda bulundu kendisi bana :D Hayır ben de biliyorum asıl mesele kendini atmak zaten :D Neyse bir önceki denize girmemden çok farklı değildi yine alışmam, yine yüzdük, ablamla denizde muhabbetlerimize devam ettik derken yine donmuş vaziyette denizden çıktık. Yine ısınma, yatma derken artık ayrılma vakti gelmişti Kara ailesinin :D 

Bu arada plajın arka tarafında aynı İzmireki Sevgi Yolu gibi yerler yapmışlar. Takıcılar, dövmeciler, süs eşyacıları.. Aynı zamanda taze sıkılmış meyve suları satan Vitamin tarzında bir yer.. Aklınızda bulunsun şirin ve tatlı bir yerdi o açıdan :)

   Eşyaları tekrar arabaya doğru taşıdık. Arabanın yanına geldiğimde müthiş bir güneş manzarası vardı çekmeden duramadım :D



Arabaya eşyalarımızı yükleyip yolumuza geri koyulduk. Ahh pencereyi açtık vuran rüzgarla birlikte müziğimize de açtık, bir de eşlik ettik daha ne olsun, mutluluklar belki de küçük şeylerde denemek lazım :))


Araba ile ilerlerken solda Teos Marina var. O kadar güzel bir manzarası vardı kiii. Ama ben anca bu kadar çekebilmişim işte. Bir de ben çekicem diye ablam yavaşladı arabayla düşünün yaniii :D Hayır fotoğrafı gösterseniz ben hatırlamam bu yeri o derece farklı gerçeğiyle :D Eğer yolunuz düşer de Teos Marinanın yanından geçerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız, müthiş manzarası var :)




Bu da netten bulduğum Teos marinanın bir fotoğrafı :)







Seferihisar yolculuğumuz da burda bitmiş dönüş yolunda ilerliyorduk. Mordoğan gibi çok güzel bir gündü. Yine çok yorulmuştum, hele üst üste iki gün sabah erken kalk bolca yüz filan, yorgundum efendiler :D Bir de bir huyum var, otobüs araba gibi beni sallayan bişi olsun o benim beşiğim olur hemen uyurum. Öyle bir uyudum ki arada kafam gidiyodu annemler kafamı düzeltiyorlardı asddffasd :D Bir açtım gözlerimi evimizin önüne gelmişiz ne çabuk yahu :D 
    
   Güzel bir gün daha böyle geçmişti, eğer yolunuz Seferihisar'a düşerse bu yazım küçük bir rehber olur belki size, ne dersiniz? :))

2 yorum:

  1. Selamlar!
    Blogunuzu keşfettiğime sevindim, severek takibe aldım.
    Bana da beklerim :) Sevgiler!

    http://miacahayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, geliyorum ben de :))

      Sil