29 Ağustos 2014 Cuma

Hint Kınası

Merhabalar sevgili okuyucum, bambaşka bir yazıyla karşınızdayım :)

   Hayatınızda değişikliği sever misiniz? Değişik şeyleri denemek peki? Mesela benim değişiklik göbek adım :P Şaka bir yana değişikliği severim. Mesela saçım hiç başkaları gibi 'yıllarca aynı' kalmadı. Lise 1 de upuzun saçım vardı, lise 2 ye geçerken koltuk altı hizasına kadar kestirmiş lise 3 e geçerken ise omzumdan daha kısa kestirmiştim. Sonra uzadıkça saçım her sene farklı görüntüye sahip oluyordu doğal olarak. Ama geçen yaz aaa yeter değişiklik lazım diyip boya kullanmak istemediğimden ve doğal görüntü sağlamak için saçımı papatya suyuyla açtım. Yani değişikliği severim güzel kalpli okurlarım :) Peki bir bucket list'iniz var mı? Hani şu meşhur Bucket List filminden sonra herkesin ölmeden önce yapmayı planladığı şeyleri oluşturduğu liste.

   İşte benim hem değişikliği sevmemden ötürü hem de bucket listemde yer alması sebebiyle bir şeyi gerçekleştirdim : Hint kınası :)
   
   Bunu istemem birkaç yıl öncesine dayanıyor. Gittiğimiz bir tatil yerinde bir kızın ayak bileğine yaptırdığını görmüş ve çok beğenmiştim. Çok zarif duruyordu. Ben de yaptırmalıyım demiştim ama üstüne de çok düşmediğim için bu zamana kadar geldik, normalde ilk bir yerde yaptırır sonra seversem kendim uğraşırım diyordum ki çok yakın arkdaşım geçenlerde kendi yapmış ve gösterdi. Yine bende aynı istek, bu yaz yapmam lazım bunu! :)

ablama kına uygulamasını yaptıktan hemen sonra
İnternetten araştırdım, nasıl yapılır neler gerekir, modeller vs derken kendimi kına yaparken buldum. Siz de yapabilirsiniz belki siz de özeniyorsunuz diye nasıl yaptığımı tarif edeceğim :)
Malzemeler: 
-Hint Kınası( Değişik renkleri var eğer siyah sevmiyorsanız farklı renklerini de alabilirsiniz )
-Oksijenli su
-İnternetten seçtiğiniz bir model

   Normalde internetten araştırırsanız farklı yöntemler var, işte seçtiğiniz modelin direkt elinizde vs. çıkabilmesi için. Açıkçası o yöntemleri pek yapamadım, yani olmadı. Onun için önce model seçip sonra onu bir kalemle istediğim bölgeye baka baka çizmeye çalıştım. Bu konuda özgür davranabilirsiniz emin olun sonuç yine güzel oluyor :) 

   Hint kınasını bir şişenin kapağında yapıyoruz. Az gibi görünmesin gözünüze o kadar kına bile 4-5 kişinin modelli kınasına yetecek kadar oluyor. Ben 1 buçuk çay kaşığı kadar kınaya( ben ve ablama yapacağız bir de bilmediğim için ilk biraz fazla koymuşum, bir kişiye yapacaksanız yarım kaşık bile yeter) 2 çay kaşığı kadar da oksijenli su koydum. Bir çöp şişle karıştırdım. Kıvamı kahve telvesi gibi olması gerekiyor. Olmamışsa olana kadar açın veya kına ekleyin. Sonra kına hazır olduğunda çöp şişin sivri ucuyla (veya kürdan da olur ben çöp şiş kullandım ) uygulamaya hazırsınız.  
ablamın kınasını yıkadıktan sonra


   Ben manken olarak ablamı seçtim. Önce bir kalemle eline internetten seçtiğimiz bir modeli çizdim ve çöp şişin ucuyla kınayı uyguladım. Kınayı uygularken çok ince kalem gibi sürmeyin yoksa açık renkli olur. Kalın sürerseniz daha koyu bir renk elde edersiniz ki bu daha istediğimiz bir sonuç. Kınanın tutması da kişiden kişiye değişirmiş. Ama genel olarak 15 gün dayanıyormuş ama benim kınam şimdiden açılmaya başladı bakalım ömrü ne kadar olacak :D 

İşte ablamın kınası tamamlandıktan sonra yıkadık filan güzel olduğunu gördükten sonra o benim elime farklı bir model uyguladı. Ayağıma da ben ablamın kınasının süresini beklerken yapmıştım. Sanırım ben bu kınayı çok sevdim okurlar :D

Kınanın genel olarak bekleme süresi 2 saat diyorlar ama kesin bir sonuç almak için 4 saat bekleyin derim ben :))
bana uygulanırken :)))

veee sonuuç :)

Ne diyelim kınalı günler olsun sevgili okurlarım hihihi :D



6 yorum:

  1. Çok iyi hint kınası, baya uzun süre kalıyor bende ayaklarıma yakarım zaman zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım ben de yakmaya devam edeceğim :)

      Sil
  2. çok güzel olmuş,bende önceden kullanırdım,nasıl özendim şimdi sana,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman en yakın aktarcıya uğrayıp bir kına almanın vakti :))

      Sil
  3. Kınalı günler :D
    Ya bende bi zahmet yapayım o listeyi artık hep unutuyorum :)
    Ben gerçeğini istiyorum amaaa :)
    Hatta şekil bile belli zamanını bekliyorum :)
    Ama ben değişikliğe hiç gelemem :)
    Şu kadarını söyleyeyim en son saçlarım 6. sınıfta kısacıktı sonra da saçlarımı uzuuun zaman kestirmedim :D
    Bikez saçlarım elimde kalıyo diye kestirdim o da yine kısa değildi :)
    Sadece boya konusunda devamlı karamele boyardım sonra alışamayıp tekrar koyu renge boyardım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha yorumuna çok güldüüm ki :))
      Model bile hazırsa önce kınayı dene ki en azından pişman olma sonra gerçeğini yaptırırsın :))
      Değişiklik kolay bişi değil ki şimdi kısa kestirmek istemiyorum ama hayatımda değişikliği severim, mesela kıyafet tarzını değiştirmek ya da makyaj şeklini değiştirmek bile değişiklikk :))

      Sil