3 Eylül 2015 Perşembe

Silmek

   Uzandım yatağıma, elime dergi aldım okumaya başladım. Fakat bir yerde farkettim ki dilim okuyor sadece, kafam başka yerde. Odaklanmalarımı kapı önünde bırakmışım gibi. Ne düşündüm diyorum, kafa gitti birden. Yok, ortaya çıkaramıyorum bu sefer de. Zaten bu sıcakta bir saati geçkin süre yürüyüp yeni eve girmişim, yorgun da sayılırım hani. Ama gündüzün çöl sıcağının etkisiyle uyuduğum 2saati saymıyorum tabii. Yani ikisi birbirini dengelemiştir değişmeyen bir şey varsa o da hep sıcak olması. 
 
   Şimdi rüzgar perdemi yavaş yavaş havaya kaldırırken daha rahat düşünüyorum. Silmeyi düşünüyorum, kafandan kalbinden birilerini bir şekilde silmek kolay mı? Ya nerden geldi şimdi bu, sorgulama ustası ben, yine neler düşünüyorum.
   Etrafımı düşünüyorum, kendimi düşünüyorum. İnsan çeşitli olunca duygular, davranışlar da o denli çeşitli oluyor. Görüyorum da ne kadar kolay olmuş silmeler. Tek bir basit sebep. Belki bir yazıyı defterinden daha zor siler, o denli rahat. Siler ve biter. Gerisi yoktur. Arkasına dönüp bakmaya çabalamaz bile, merak etmez, şüphe duymaz, üzülmez, ağlamaz. Sadece siler ve gider.
Peki silemeyenler? 
Sildi gibi görünüp içindeki yazanları okuyamayanlar? 
Ya sildim diye kendini kandıranlar?
  Bu kişiler belki de iç içe geçmiştir. Onu bilemeyiz ama şu bir gerçek ki silmek hiçbir zaman bir silginin yazıyı silmesi kadar kolay görünmez gözüme. Hep bir zordur, hep bir sorgulama. Hep bir kendini kandırma. Zorlu bir sınav kendinde. Silememek kendinde bulundurduğun bir sır, kimseyle paylaşamadığın. Unutmak kolay değil, silmek ise iz bırakır türden. 

Yani; 

Eğer bir şeyleri silmişsem ya bu kolay olmamıştır ya da sildim numarası yapıyorumdur. 

8 yorum:

  1. çok güzel anlatmışsın silememeyi ve unutamamayı :(

    YanıtlaSil
  2. Düşünceye dalarız çoğu zaman...Ah o içimizdeki ses... Uyumaya çalışırken, kitap okurken, yürüyüş yaparken konuşur hep....

    YanıtlaSil
  3. silemeyeceğin değil, kıyamayacağın kişiler olmalı hayatta gardaş :D Bak bu benim ojinal lafımdır, sana hediye ediyorum değerini bil :) bazen bir çiçek bazen ise güzel bir öğüt :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir yorum olmuş öğütler iyidir kulağıma küpe olsun :)

      Sil